Jdi na obsah Jdi na menu
 


Polibek múzy: litrová MV Agusta F4!

Italian beauty, Lamborghini na dvou kolech! MV Agusta patří k perlám motocyklové techniky a troufá si i na japonské superbiky! Po úchvatné sedmsetpadesátce přichází do boje se svou Agustou F4 1000S a sběratelskými variacemi Mamba a Tamburini. Chvástá se výkonem přes 160 koní, maximálkou přes 300 km/h a naprosto originálním a úchvatným designem.


Když se řekne MV Agusta, asi každý si vybaví jistou dávku exkluzivity a neobyčejné motocykly, které si může vzhledem k jejich cenám dovolit jen hrstka vyvolených. Tato italská firma byla založena na sklonku války, pyšní se pestrou závodní historií, během níž získala celou řadu světových titulů. Současná výroba MV Agusty se točí okolo supersportovních modelů F4. Nedávno se vše točilo okolo svérázné sedmsetpadesátky F4 750S, avšak v loňském roce se dlouho očekávané stalo skutkem. Světlo světa spatřila dlouho avizovaná F4 1000S!


Litrová F4 vypadá stejně jako sedmpade, ale popravdě řečeno, nikdo si nic jiného ani nepřál.Již model F4 750S patřil po vzhledové stránce k tomu nejlepšímu, a tak moc prostoru k vylepšování nezbylo. F4 1000S se představila v klasických barvách, takže letošní rok se nese pouze ve znamení barevných změn. Vedle klasické MV Agusty F4 1000S a modelu 1+1 určeného pro ty, kteří chtějí vozit i spolujezdce, jsou zde i špičkové limitované edice Mamba a Tamburini. Ty se od základních modelů liší zejména barevným provedením a vyšším výkonem. Díky odlehčovací kůře shodily i nějaké to kilo dolu. Největší rozdíl pak nalezneme v ceně, která je více než dvojnásobná!


MV Agustu F4 1000S pohání čtyřdobý, kapalinou chlazený čtyřválcový motor o objemu 998 ccm. Motor vybavený vstřikováním Weber Marelli vychází ze zmiňované sedmsetpadesátky. Zvětšení objemu bylo dosaženo větším vrtáním a delším zdvihem. Agregát produkuje maximální výkon 166 koní (121 kW) při 11 750 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 109 Nm při 10 200 ot./min. Speciální verze F4 Tamburini a Mamba navíc nabídnou výkon 173 koní (127 kW) při 11 750 ot./min a krouťák 113 Nm při 9 200 ot./min. Těmito výkony se můžou Italové konečně měřit s japonskou konkurencí, když srovnatelným výkonem disponuje nový FireBlade od Hondy či Yamaha R1. Trochu pozadu je MV Agusta zatím s hmotností, když F4 1000S váží 192 kg a Mamba s Tamburini 184 kg. S čím se ale Italové rádi pochlubí, to je maximální rychlost. Základní verze dle výrobce dosahuje rychlosti 301 km/h, obě vyvoněné verze poté až 307 km/h!


Snad ještě skvostnější situace panuje u Agusty F4 u podvozku. Ten je složen z těch nejlepších komponentů. Motor je uložen v trubkovém prostorovém rámu, který je kombinovaný s litým rámem. O precizní ovládání a patřičnou stabilitu se vpředu stará plně nastavitelná upside-down vidlice od Marzocchi a zapomenout nesmíme ani na standardně montovaný tlumič řízení od Öhlinsu. Vzadu pracuje oku lahodící kyvná vidlice s letmo uchyceným kolem a tlumičem pérování značky Sachs. Možná trochu překvapivě nenalezneme na novince od Agusty radiální brzdiče, avšak asi jen málokdo pochybuje o účinnosti šestipístkových brzdičů na předním 310 mm kotouči.


Silný motor a precizní podvozek. Ale ani jedno z toho nečiní MV Agustu F4 1000S tím, čím pro většinu motorkářů, fandů či obdivovatelů je. To co činí Agustu F4 Agustou F4 je její vzhled. Její jedinečný design a duše. Ať už je to letmo uložené zadní kolo se sportovně-elegantními koly od Marchesini, přední světlo s dvojicí světel umístěnými nad sebou či čtveřice kouzelných koncovek výfuku. Řešení výfukového systému je případ sám pro sebe. Systém 4-1-2-4flat-4 uchvacuje každého bez výjimky. K tomu je domyšleno i agresivní zadní světlo a sexy podsedlovka. Za zmínku snad ještě stojí zpětná zrcátka s integrovanými blikači, i když toto řešení již dnes využívá kde kdo.


Suma sumárum...pokud se vám MV Agusta F4 1000S líbí, máte přebytek financí, chcete být středem pozornosti a nemáte rádi Japonce, s jejím pořízením asi neprohloupíte. Pokud chcete vozit na F4 spolujezdce, jste teda divný, ale je zde pro vás verze 1+1. Pokud vám přijde F4 1000S obyčejná, je to stejný případ, jako kdybyste chtěli vozit na tomto supersportu spolujezdce, ale MV Agusta vám nabízí speciální variace pojmenované Mamba či Tamburini. Základní verze by vás přišla na 599 000 Kč, varianta s místečkem pro spolujezdce o 10 000 dráž. Za Mambu či Tamburini vysolíte "překrásných" 1 345 000 Kč!



 MV Agusta F4 1000S/Mamba, Tamburini
  
MOTOR 
Typčtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec DOHC
Objem (ccm)998
Vrtání x zdvih (mm)76x55
Ventilů na válec4
Kompresní poměr13:1
Max. výkon (k/kW@ot./min)166/121@11750 / 173/127@11750
Max. točivý moment (Nm@ot./min)109@10200 / 113@9200
Plnící systémelektronické vstřikování Weber Marelli
Převodovkašestistupňová
  
PODVOZEK 
Přední odpruženíteleskopická upside-down vidlice Marzocchi
Zdvih vpředu/vzadu (mm)118/120
Přední pneumatika120/70-17
Zadní pneumatika190/50-17
Brzdy vpředu (průměr/kotoučů/počet pístků)310/2K/6
Brzdy vzadu (průměr/kotoučů)210/1K
  
ROZMĚRY A HMOTNOSTI 
Výška sedla (mm)810
Rozvor (mm)1408
Hmotnost (kg)192/184
Objem nádrže (l)21
  
CENA599 000 Kč / 1 345 000 Kč

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

....

(Adél, 12. 12. 2008 10:24)

wooooow......zbožňuju....:*